Maandag werkdag - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van groevenbeekroemenie2019 - WaarBenJij.nu Maandag werkdag - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van groevenbeekroemenie2019 - WaarBenJij.nu

Maandag werkdag

Door: Ananda, Youri, Imke, Lieke S., Annemijn

01 Juli 2019 | Roemenië, Floreşti

Een aantal mensen waren telaat voor ontbijt omdat hun wekker het niet deed. Toen gingen we naar de stichting lopen en zagen we een dode kat en de kop was verrot en hij had geen ogen meer, toen kwamen we bij de stichting en gingen ze ons uitleggen wat we gingen doen; zoals het hek verven, grint schepen en hout schuren. En toen zeiden ze dat een paar meiden terug moesten omdat de broeken “te kort” waren ( dat was dus niet zo Maarja)
Toen we klaar waren met werken gingen we lunchen. We hadden broodjes met ei en worsten, kaas. Hierna gingen we klaar maken voor de kindermiddag ook alvast smincken op ons zelf. Rond 1 uur kwam de eerste groep (4-7). Toen gingen we ze handen wassen en mochten ze naar binnen. Toen hadden we een mini dienst met liedjes en bidden. Daarna gingen we met de jongens voetballen en de meiden knutselen, en tussen door smincken. Toen dit klaar was hadden we even pauze maar snel kwamen de anderen groep eraan. De tweede groep (8-11) kwam rond drie uur. Toen gingen bijna precies het zelfde doen alleen meiden deden een ander knutsel. Alleen deze groep was veeel irritanter.
De kinderen deden bijzondere dingen, zoals de schminkkwast opeten. Het was leuk dat sommige ouders mee gingen doen.
De kinderen vonden het programma heel leuk. Ze hebben mooie kaarten gemaakt en ook kaarten aan ons gegeven.
We eindigden met een watergevecht om even goed af te koelen.
In de kleine groep ging het heel leuk, in de grote groep was de sfeer wat minder leuk.
Tijdens het balonnengevecht viel een meisje bijna flauw.
Weer thuis hebben we gegeten. Sommigen gingen naar de Lidl. Sommigen hebben hun kleren gewassen in het bad.
En de rest van de avond hebben we spelletjes gedaan en lekker gechild.

• 01 Juli 2019 - 17:03

Aleida Hoffmann:

Leuk verslag en fijn om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Vooral het verhaal van de dode kat had ik niet willen missen. Grapje. Nog heel plezier daar allemaal.

• 01 Juli 2019 - 18:38

Arthur  :

Ziet er goed uit allen!! Veel plezier en succes.

Arthur