De laatste dag - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van groevenbeekroemenie2019 - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van groevenbeekroemenie2019 - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Marcella Ooms, Door Jansen, Jennifer Elskamp

04 Juli 2019 | Roemenië, Floreşti

De laatste dag

Wat zijn we trots!
Het blijft elk jaar toch een beetje spannend.
Hoe gaat het met zoveel verschillende karakters in een groep? Willen de leerlingen lekker aan de slag? Hebben we leuke klussen?
Wat hebben onze leerlingen hard gewerkt. De mensen van de stichting waren echt onder de indruk. We hebben een hek geschilderd en er platen op geschroefd. We hebben een container geschilderd en versierd. We hebben bergen puin, zand en grind weggewerkt en zijn begonnen aan een aanbouw in de wijk.
Het was mooi om te zien dat de jongens heel beschermend waren ten opzichte van de meiden als we door de wijk liepen.
Vandaag hebben een heel aantal leerlingen gezegd dat ze wel langer hadden willen blijven of dat ze en keer terug willen.
Er zijn nieuwe vriendschappen ontstaan en her en der wat irritaties uitgepraat.
‘s Nachts wilden ze graag keten en over de gangen rennen, dus onze nachten waren niet heel lang, maar wel heel gezellig.
Ook voor ons als leiding was het een geweldige week met deze fantastisch leuke groep leerlingen. We voelden ons af en toe echt kampmama’s. Een slaapliedje hier, een knuffel daar, een aai over de bol, een pleister, kamercontroles en peptalks.
We zien wel uit naar ons eigen bedje en een goed nacht slaap en dit geldt ook zeker voor de leerlingen.
En een goede tip voor de ouders: de meesten willen graag eerst even tijd voor zichzelf en een goede nacht slaap en dan daarna hun verhalen vertellen.

• 04 Juli 2019 - 17:49

Aleida Hoffmann:

Alle leerkrachten en/of begeleiders bedankt voor de goede zorgen en de onvergetelijke week.

• 04 Juli 2019 - 20:03

Arthur Deumer:

Aan alle leerkrachten. Enorm bedankt voor de begeleiding. Goed om te lezen en te horen van Joelle dat het zo goed is bevallen en jullie veel hebben kunnen doen.

Alvast een goed weekend en rusten jullie ook maar goed uit ;-)

• 05 Juli 2019 - 06:57

Marieke Priem:

Bedankt docenten voor dit mooie, indrukwekkende avontuur!
    Voor jullie gezelligheid, veiligheid en luisterend oor.
    Nu maar even bijkomen van alle belevenissen